Macua

Brändistrategia

Visuaalinen identiteetti

Valokuvaus

 

Macua kehitettiin protestina sokeripitoisille välipalatuotteille ja smoothieille.

Juoman kehittäjät ovat intohimoisia hyvinvoinnin puolestapuhujia, jotka halusivat raivata tiensä huomattavan kilpaillulle markkinalle Macua-tuotteellaan.

Kehittämistyö aloitettiin tutkitsemalla Macua -brändin asemoitumista alan muiden toimijoiden kesken. Potentiaalisten asiakkaiden arvot ja motiivit kartoitettiin tuotemaistatuksella. Maistatuksesta saadut tulokset toimivat Macualle luodun brändistrategian ja identiteetin pohjana.

 

Nimi Macua tulee suomen kielen sanasta “maku” ja juomareseptissä käytetystä macajuuriuutteesta. Juomareseptissä käytettiin myös superfoodina tunnettua spirulinaa. Macua -tuotteen vahvuutena nähtiin hyvänmakuinen resepti ja juoma, jolla voitiin edistää superfoodien henkisiä ja fyysisiä terveysvaikutuksia.

Visuaaliselta ilmeeltään Macua haluttiin pitää yksinkertaisena, mutta luovan urbaanina, eksoottisena ja erottuvana verrattuna juoman kilpailijoihin. Brändin tunnus toteutettiin yhteistyössä Macuan mainostoimisto Meran kanssa. Kokonaisuutta täydennettiin brändi-identiteettiä johdonmukaisesti ilmaisevilla valokuvilla. Tuotteen pakkaussuunnitteluvaiheessa juomalle valittiin lasipullo ja sen toissijaiseksi materiaaliksi kierrätettävä, kirkas muovipakkaus.

Macua on tapa ilmaista hyvinvointia.

MAKUA? Macua.